66 - Pravidla karetní hry

Počet Hráčů: 2
Druh Karet: Mariášové nebo žolíkové v upraveném počtu 24 karet (pouze 9,10,spodek(J),svršek(Q),král(K) a eso(A))  
Doporučený věk: 12+  
Cíl hry:Jako první dosáhnout nebo překročit hranici 66 bodů



Karetní hra Šedesát šest  

   66 je původem Německá hospodská karetní hra pro dva hráče, na západě hraná pod názvem Šnaps ( Schnapsen). Hra se jmenuje 66 nejen podle počtu cílových bodů, kterých je potřeba dosáhnout, ale také podle adresy hospody kde hra vznikla. Číslo popisné 66 ve městě Paderborn v roce 1652.

Pravidla hry 66

   Šestašedesát se hraje podle tradičních pravidel. Rozdávající rozdá každému hráči šest karet a jednu kartu vyložím na stůl lícem nahoru. Karta ve středu určuje trumf a zbytek nerozdaných karet se položí křížem přes trumf a tvoří balíček (talón). Během hry není potřeba ctít ani barvu ani hodnotu, jedinou

První fáze

   Hráči se střídají ve vykládání karet. První vykládá kartu nerozdávající a poté vždy ten kdo vyhrál předchozí zdvih (kolo). Hráč může vyložit jakoukoliv kartu si přeje a protihráč jí podle vlastního uvážení může, ale nemusí přebít. Kdo v daném zdvihu vyloží kartu vyšší hodnoty vyhrává zdvih a bere si použité karty k sobě na papír nebo v hlavě si poznamená počet bodů, který výhrou v daném kole vyhrál a karty odloží bokem. Po každém zdvihu si nejprve výherce a poté protihráč z balíčku dolíznou karty, aby doplnili karty v ruce. Pokud už v balíčku nezbývají žádné karty, nebo v případě že jeden z hráčů je přesvědčen, že je schopen dohrát hru do 66 bodů, tak začíná fáze dvě. Je možné hru dohrát před započetím druhé fáze.

Druhá fáze - nastává ve chvíly kdy nezbývají žádné karty v balíčku nebo pokud jeden z hráčů věří že s kartami, které má v ruce zvládne dohrát do 66 bodů.

   Pokud si někdo přeje urychlit započetí této fáze tak zespoda balíčku vytáhne trumf kartu a položí jí navrch. V druhé fázi se dynamika hry mění. Od této chvíle je povinnost ctít barvu první vyložené karty a pokud jí hráč nemá tak vynést trumf barvu. Dále se již nedoplňují hráčům karty. Pokud je fáze dvě vynuceně započata hráčem a dojde k situaci, že není schopen s kartami v ruce uzavřít hru, prohrává a obdrží trestné body podle konečného počtu bodů:
0-32 - 6 trestných bodů
33-65 - 3 trestné body
trestné body se počítají jako mínus vítězných bodů.



Zavření hry

   Pokud jeden z hráčů po uzavření zdvihu věří, že nasbíral potřebných šedesátšest bodů může ohlásit konec hry a přistoupit k počítání. Pokud  má pravdu a má alespoň 66 bodů, vyhrává hru a započte si vítězné body podle počtu jeho vlastních bodů:
0-22 - 3 body
23-44 - 2 body
 45-65 - 1 body
Pokud se mýlí tak dostává body protihráč podle stejných pravidel. 

   Díky tomu je zjevné, že je hra zábavnější a napínavější pokud jsou hráči nuceni si body počítat v hlavě bez tužky a papíru a vyhrané karty obracet rubem nahoru.

   

Hodnoty karet ve hře 66

   Pomocí zdvihů  - získává ten kdo vyhraje zdvih (kolo)

9 - 0 bodů10 - 10 bodů
Spodek (J) - 2 body
Svršek (Q) - 3 body
Král (K) - 4 body
Eso (A) - 11 bodů

   Pomocí hlášek -  Speciální 

Královská pár - král a královna (svršek) stejné barvy - 20 bodů nebo 40 pokud jsou v barvě trumfu.

Vítěz hry

Ten z hráčů, který během hry jako první nasbírá 66 nebo více bodů vyhrává hru. Pokud se hraje na konečný součet bodů, tak samozřejmě ten, kdo jako první dosáhne hranice vyhrává. Zpravidla se hraje na 6 vítězných bodů.

Varianty hry

Trumfová devítka - Kdo v ruce drží devítku stejné barvy jako je trumfová karta jí může za ní vyměnit. Tuto výměnu je možné provést jen v mezičase mezi jednotlivými zdvihy.
Srdcový trumf - Neurčuje se trumfová karta, a srdcová barva je určena jako stálý a neměnný trumf. 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za zájem o naše stránky. V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek, neváhejte napsat.