Prší - Pravidla

  • Počet Hráčů: 2 a více
  • Druh Karet: Německé/Mariášové(32 karet)
  • Doporučený věk: 6+
  • Cíl hry: Jako první se zbavit všech karet z ruky





Karetní hra prší


Hra prší pravidla
Pravidly hry prší

Předmluva

   Hra Prší patří mezi nejhranější karetní hry u nás. Řadí se po bok takových her, jako je například Sedma, Zelená louka a Červená bere.

Pravidla Hry prší

   Každý hráč dostane 4 karty a jedna karta je vyložena na stůl lícem nahoru. Hráč který řadě musí vždy buď vyhodit kartu se stejnou barvou jako je vyložená karta (Srdce, Listy, Kule, Žaludy) nebo kartu stejné číselné hodnoty (7, 8, 9, 10, spodek, král). svrška lze vyhodit na na kartu jakékoli barvy či hodnoty kromě esa a 7 (jen hned po jejich vyhození, poté už ano) a hráč který svrška vyložil rozhodne jakou barvu musí mít další vyložená karta. Hráč který je na řadě potom co je vyložena Sedma si musí líznout dvě karty nebo vyložit jinou sedmu poté nutnost lízání přechází na dalšího hráče v pořadí a vzrůstá i počet karet (4, 6, 8). Hráč který je na řadě po vyložení Esa stojí tzn. že v tomto kole nemůže vykládat ani lízat karty (v některých pravidlech je možnost přebití esa dalším esem). Pokud hráč nemá žádnou kartu co by mohl vyložit nebo pokud nechce žádnou vyložit musí si líznout novou kartu z balíčku ležícího na stole.


Vítěz hry

   Vítězem je hráč, který se jako první zbaví všech karet v ruce. Poslední hráč prohrává a v dalším kole míchá a rozdává


Speciální karty prší


   Svršek - Pomocí něho je možné změnit průběh hry a barvu karet, které je potřebné vyložit. Svrška lze použít na jakoukoliv kartu, s vyjímkou Esa a Sedmy.
   Eso - Eso lze vyložit vždy na kartu stejné barvy s vyjímkou sedmy, nebo ho použít k přebití esa protihráče (není povinnost). Eso je stop karta, pokud jí následující hráč nemá možnost přebít vlastník Esem tak automaticky ztrácí svůj tah.
   Sedma - Sedma je nejoblíbenější a zároveň nejobávanější Prší karta. Lze jí vyložit na kartu stejné barvy nebo na přebití soupeřovy sedmy. Hráč, který je na řadě po vyložení sedmy a nemá v ruce sedmu vlastní ztrácí kolo a musí si z balíčku líznout 2 karty. Pokud je sedma přebitá, počet karet se násobí až do maxima 8 karet.
   Červená sedma  - Speciální využití červené sedmy je v tom, že takzvaně vrací do hry. Pokud některý  z  hráčů již dohrál hru, ale hráč v po jeho pravici vynese červenou sedmu, musí si líznout 2 karty a vrací se do hry.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za zájem o naše stránky. V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek, neváhejte napsat.